Unified Information System for Welfare Services (SIUSS) - Assistance Record

What is it?+

The Assistance Record, established by INPS with Decree from the Minister of Labour and Social Policies in agreement with the Ministry for the Economy and Finance, is the general register of welfare situations.

It is the tool for collecting, storing and managing data on social benefits provided by INPS and other providers, as well as information used for reimbursing persons entitled to the same benefits, including information on personal and family characteristics and on needs assessment.

Who is it aimed at?+

How does it work?+

Access the service
  1. Percorso di navigazione

    Le voci indicano la posizione della pagina nell'alberatura del portale, permettendo la navigazione veloce a ritroso.

  2. Il menu di sezione

    In quest'area sono presenti le principali voci della sezione. Il simbolo "+" indica la presenza di sottosezioni. Con un clic su una voce puoi accedere al contenuto.

  3. I pulsanti di servizio SALVA e STAMPA

    Con i due pulsanti puoi scegliere di salvare il contenuto in formato PDF o stamparlo direttamente.

  4. Filtrare i risultati

    In quest'area è possibile scegliere la modalità di visualizzazione delle notizie (griglia o lista) e filtrare i risultati tramite una ricerca libera inserendo parole chiave o periodo di pubblicazione negli appositi campi.