Online support

Online support for SPID - Public Digital Identity System

If you need any help, please send a claim to SPID online support.

Alternatively, you can contact an Identity Provider Call centre:

Aruba

  • (+39) 0575 0504 (available 24/7)

 

Infocert

  • (+39) 06 54641489 (available from Monday to Friday from 8:30 a.m. to 7:00 p.m.)

 

Intesa (An IBM Company)

  • A freephone number if calling from Italy: (+39) 800 80 50 93 (from Monday to Friday from 8:30 a.m. to 7:00 p.m.)
  • Number for calls from abroad: +39 02 87 11 93 96

 

Namirial

  • (+39) 071 63494 (available from Monday to Friday from 9:30 a.m. to 11:00 a.m. and from 3:00 p.m. to 7:00 p.m.)

 

Poste

  • Call freephone number (+39) 803 160 from landlines and mobile phones (service available 24 hours a day to claim the blocking of login details and from 8:00 a.m. to 8:00 p.m. from Monday to Saturday for all other needs)

 

Sielte

  • (+39) 095 7171301 (from Monday to Saturday from 9:00 a.m. to 6:00 p.m.)

 

SpidItalia Register.it

  • (+39) 035 578 7979 (every day from 9:00 a.m. to 6:00 p.m.)

 

TIM

  • For information about the TIM id service please send an email to supportotimid@telecomitalia.it

 

Lepida

  • (+39) 800 44 55 00
  1. Percorso di navigazione

    Le voci indicano la posizione della pagina nell'alberatura del portale, permettendo la navigazione veloce a ritroso.

  2. Il menu di sezione

    In quest'area sono presenti le principali voci della sezione. Il simbolo "+" indica la presenza di sottosezioni. Con un clic su una voce puoi accedere al contenuto.

  3. I pulsanti di servizio SALVA e STAMPA

    Con i due pulsanti puoi scegliere di salvare il contenuto in formato PDF o stamparlo direttamente.

  4. Filtrare i risultati

    In quest'area è possibile scegliere la modalità di visualizzazione delle notizie (griglia o lista) e filtrare i risultati tramite una ricerca libera inserendo parole chiave o periodo di pubblicazione negli appositi campi.